6.1.2020

Empire of Storms (Throne of Glass #5) - Sarah J Maas


Jos luitte minun Queen of Shadowsin arvostelun, tiedätte, että se kirja oli minulle suuri haaste. Minun oli vaikea pysyä perässä tapahtumista ja kirja tuntui menevän minulta hieman ohi. Lueskelin netistä juoni tiivistelmiä, jonka jälkeen siirryin heti sarjan seuraavaan osaan: Empire of Stormis:iin.

Empire of Storms jatkaa suoraan Queen of Shadows:in tapahtumista. Erilea on todella epävakaa, koska kuuningas on kuollut. Doriania ei hyväksytä kuninkaaksi ja hänen liittyy Aelinin joukkoihin kun he palaavat Aelinin kotiin Terraseniin. Samaan aikaan Morathista peannut Elide etsii epätoivoisesti Aelinia ja Celaenaa. Manon kamppailee oman perheensä kanssa.

Tässä kirjassa tapahtui todella paljon ja vihdoinkin monien kirjojen aikana punotut langat tulivat yhteen, mikä selvensi minulle lukukokemusta todella paljon. Viimeistä kirjaa varten rakennettiin paljon eeppistä taistelua varten, mitä en jaksa odottaa. Vaikka kirja oli pitkä, se ei tuntunut tylsältä tai olevan yhtä sumua. Koko ajan tapahtui jotain ja minulla oli koko ajan tarve selvittää, mitä seuraavaksi tapahtuu.

Hahmoja tässä kirjassa tuntui olevan todella paljon, joten minusta tuntuu, etten päässyt olemaan kosketuksissa jokaisen hahmon kanssa kunnolla ja osan motivaatiot jäivät minulle epäselviksi. Kuitenkin päähenkilöt kirjassa olivat todella hyvin kehittyneitä ja persoonallisia. Minua kuitenkin ärsytti se kuinka samanlaiset henkilöhahmojen nimet olivat, jonka takia hahmot menivät välillä sekaisin. Lisäksi en pitänyt siitä miten jokainen henkilö tuntui aloittavan seurustelun tässä kirjassa. Kuitenkin romanssi oli melko taka-alalla, jonka takia se ei ärsyttänyt minua liikaa.

Yleisesti kirja oli minusta yksi sarjan vahvimmista. Minulle jäi todella hyvä tunne kirjan lukemisesta ja en malta odottaa että saan seuraavan osan käsiini. Vaikka en pitänyt kaikista kirajan osa-aluista, Sarah J Maasin lumoava kirjoitustyyli ja koukuttava juoni pitävät minut innostuneena sarjan viimeisestä osasta.

Arvosana:★★★★

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti