30.3.2020

Maaliskuun luetut ja huhtikuun TBR

Maaliskuussa ehti tapahtua todella paljon. Kuukauden alussa minulla ylioppilaskirjoitukset tiivistetyllä aikataululla, minkä takia en lukenut ollenkaan kuun alussa. Ylppäreiden jälkeen tilanne alkoi olla se, että oli suositeltavaa pysyä koko ajan kotona, joten luin todella paljon loppukuusta. Tämän takia luin minulle normaali määrän kuukaudessa. Osaan lukemiini kirjoihin löytyy jo arvostelu blogista, joten voit käydä lukemassa linkkien takaa tarkkoja ajatuksia. En kuitenkaan osaa oikein arvostella novellikokoelmia, joten en ole tehnyt niistä arvostelua.

Luetut kirjat

  • Sherlock Holmesin paluu - Sir Arthur Conan Doyle ★★★★
  • Kuninkaiden koitos - George R R Martin ★★★★★
  • Lord Arthur Savile's Crime and Other Stories - Oscar Wilde ★★★★★
  • Seitsemän veljestä - Aleksis Kivi ★★★★★
  • A Natural History of Dragons - Marie Brennan ★★★★
Huomasin vasta nyt, että lähes kaikki kirjat saivat viiden tähden arvostelun. Hups... Ainakin minulla oli onnea kirjojen suhteen tässä kuussa.

Lukusuunnitelmat huhtikuulle
Huhtikuussa vapaani jatkuu. Minulla ei ole kouluhommia tai töitä, joten olen periaatteessa lomalla, joten suunnitelmissa on lukea niin paljon kuin pystyn ja kirjoitella niistä kirjoista myös ahkerasti tänne.

  • The Final Empire - Brandon Sanderson
  • The Goldfinch - Donna Tartt
  • Wuthering Heights - Emily Brontë
  • Viimeinen Kumarrus - Sir Arthur Conan Doyle
  • A House of Pomegrantes - Oscar Wilde

Syy, miksi luen paljon Wildea ja Doylea tällä hetkellä on se, että minulla on kuninkin kirjailijan kaksi paksua kokoelmateosta ja haluan saada ne luettua tämän vuoden aikana. Luen siis joka kuukausi yhden teoksen kokoelmasta ja tähän mennessä se on ollut toimiva taktiikka.

Toivon, että saan luettua nämä kirjat huhtikuun aikana (ellen jopa hieman enemmän) ja että saan kirjoitettua niistä myös arvioita. Olen yrittänyt viime aikoina ottaa hieman analysoivampaa otetta arvosteluihin ja pyrin enemmän siihen suuntaan myös tulevaisuudessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti